Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »
  • Home
  • Garantievoorwaarden

Garantievoorwaarden

I. GARANTIE OP ALLE TAJ SIERADEN
Op alle Taj ringen, oorbellen, cuffs, kettinghangers, kettingen en armbanden zit exact 6 maanden garantie vanaf de dag van aankoop. De dag van aankoop is de dag waarop een sieraad betaald is. Onder de garantie valt in principe alles dat niet aan toedoen van de ‘drager’ (degene die het Taj sieraad gekocht heeft) kan worden geweten, maar aan productiefouten te wijten is, zijnde:
- Het ‘zomaar’ breken van een sieraad.
- Het afbreken van delen van het sieraad zonder dat hier een duidelijke oorzaak voor is.

De volgende zaken vallen NIET onder de garantie:
- Het compleet verbogen zijn van een ring (dit kan slechts met grof geweld gebeuren en valt dus te wijten aan de drager).
- Het breken van een sieraad wanneer dit duidelijk is te wijten aan de drager.
- Het afbreken van delen van het sieraad op zo’n manier dat duidelijk is dat het door toedoen van de drager komt (bijvoorbeeld wanneer een ring tevens verbogen is waardoor duidelijk wordt dat het met geweld is gebeurd, bijvoorbeeld door ergens achter te blijven hangen.).
- Het gestolen worden van een sieraad.
- Het verliezen van een sieraad.
- Het te klein worden van een ring.

Wat er gebeurt als de schade onder de garantie valt:
Wanneer er iets met jouw sieraad gebeurt dat onder de garantie valt en waarvan dus aantoonbaar is dat het te wijten valt aan een productiefout, zullen wij het sieraad door een nieuw sieraad vervangen onder deze voorwaarden:
- De drager krijgt hetzelfde model sieraad ter vervanging als dat in eerste instantie gekocht is. Het is dus niet toegestaan een ander sieraad in de plaats te willen hebben. Dus heb jij de ring Hillsboro Pike in maat 18 gekocht, zul je ook een nieuwe Hillsboro Pike in maat 18 van Taj krijgen en niet bijvoorbeeld een Dharma, een Neva of een ander model of andere maat.
- Na vervanging van het sieraad geldt de garantie nog steeds vanaf de dag van de originele aankoop. Dus koop jij jouw sieraad op 4 april 2015, dan valt deze onder de garantie tot 4 oktober 2015. Gaat het sieraad binnen het half jaar stuk en krijg je een nieuwe, dan geldt de garantie nog steeds tot 4 oktober 2015.

Wat te doen wanneer er iets met jouw sieraad gebeurt dat onder de garantie valt:
Wanneer er iets met jouw sieraad gebeurt dat onder de garantie valt, stuur dan een e-mail naar info@taj.nl met als onderwerp ‘Garantieclaim’. Leg in je e-mail uit wat er gebeurd is en hoe het gebeurd is. Stuur een geldig aankoopbewijs mee (de factuur of bestelbevestiging). Voeg tevens een foto van het sieraad toe waarop goed zichtbaar is wat de schade is.

Bij ‘onschuld’ van de drager:
Is het direct zichtbaar dat de schade niet aan de drager te wijten is, zal Taj de verzendkosten om het sieraad naar Taj te sturen en om het nieuwe sieraad naar de drager te sturen, vergoeden. Taj zal dan de verzendkosten overmaken naar het rekeningnummer waarmee het sieraad in eerste instantie gekocht is. Je kunt jouw nieuwe sieraad dan normaliter verwachten binnen 3 werkdagen na aankomst van jouw sieraad bij Taj. Slechts als het nieuwe sieraad niet op voorraad is, kan de levertijd hiervan afwijken en oplopen tot enkele weken.

Bij twijfel:
In geval van twijfel over de ‘onschuld’, zijn de verzendkosten in eerste instantie voor de drager zelf. Blijkt na keuring inderdaad dat de schade niet aan de drager te wijten valt, zal Taj de verzendkosten achteraf alsnog vergoeden door de verzendkosten over te maken naar het rekeningnummer waarmee het sieraad in eerste instantie gekocht is. Ook zijn de verzendkosten om het sieraad terug naar de drager te sturen dan voor Taj.

Bij schuld van de drager maar een ‘eerlijke vergissing’:
Blijkt dat de schade toch aan de drager zelf te wijten valt, zal de drager de verzendkosten niet vergoed krijgen maar zal Taj wél de verzendkosten betalen om het sieraad terug naar de drager te sturen. Dit geldt echter uitsluitend bij een ‘eerlijke vergissing’.

Bij ‘duidelijke schuld’ van de drager:
Is het bij aankomst van het sieraad bij Taj direct duidelijk dat de schade wél aan de drager te wijten valt en dat de drager dit redelijkerwijs had kunnen weten, dan worden zowel de verzendkosten om het sieraad naar Taj te sturen als de verzendkosten om het sieraad terug naar de drager te sturen ten laste van de drager gelegd.

Blijkt uit de foto in de e-mail al direct dat de schade aan de drager te wijten valt, valt de schade dus niet onder de garantie. In dit geval heeft het dus geen zin om het sieraad naar Taj te sturen. Taj zal in dit geval zo goed mogelijk haar best doen advies te geven om het sieraad zo mooi en voordelig mogelijk te laten herstellen.

II. VERZEND- EN VERPAKKINGSVOORWAARDEN WANNEER JE EEN SIERAAD TERUGSTUURT NAAR TAJ

Een sieraad dat inderdaad onder de garantie valt en waarvan de schade niet te wijten valt aan de drager, moet onder de volgende voorwaarden naar Taj verstuurd worden:

VERZENDWIJZE

Stuur jouw sieraad in de originele verpakking als brievenbuspakje mét Track & Trace terug naar Taj. De kosten hiervoor zijn in Nederland € 3,90 als je het verstuurt via PostNL. Let op: een brievenbuspakje met Track & Trace is niet hetzelfde als een aangetekend pakje.

Let op: stuur je het pakje níet met Track & Trace en verdwijnt het pakje onderweg, dan ligt de verantwoordelijkheid hiervoor bij jou als koper. Dat betekent dat je geen geld terugkrijgt en geen nieuw sieraad toegestuurd krijgt. Zorg er daarom voor dat je de Track & Trace-code goed bewaart.

Stuur het brievenbuspakje naar dit adres:
Taj Amsterdam
Bongerd 33
6581 TJ Malden