ZO MAAK JE EEN PIZZABODEM VAN QUINOA - Taj Amsterdam

ZO MAAK JE EEN PIZZABODEM VAN QUINOA

  • Geplaatst op
  • Geplaatst in Recipes
  • 0
ZO MAAK JE EEN PIZZABODEM VAN QUINOA

Deze week hebben wij een behoorlijk grandioze ontdekking gedaan. Het heeft te maken met pizza (en alles wat met pizza te maken heeft, is simpelweg fenomenaal). Hoe we dit weetje tot op dit moment gemist hadden, is – als enorme pizzaverslaafden en (plantaardige) kaashoofden – een groot raadsel. Maar daar zijn we dan eindelijk, klaar om ons aan te sluiten bij de pizza elite club en het soort volk dat dít dus allang wist.

Ready steady? Komt ‘ie: je kunt met slechts zes ingrediënten een pizzabodem van quinoa maken. Snel, lekker, gezond, best wel indrukwekkend én proteïnerijk (en dus hebben wij eindelijk genoeg aan één pizza, olé!).

O, en voordat je zo schrikt en meteen wegklikt: dit recept is heel snel, maar je moet van tevoren wel even de quinoa 8 uur laat weken in water. Dat is niet lastig, niet tijdrovend, geen gedoe. Gewoon even die quinoa in een bakje zetten met wat water, verder gaan met je leven en 8 uur later terugkomen met honger. Wij hebben vertrouwen in je. You can do this!

DIT HEB JE NODIG:

250 gram witte quinoa | 120 ml water + extra water om te weken | ¼ theelepel knoflookpoeder | ½ theelepel of meer zout | 1 theelepel gedroogde provinciaalse kruiden (Italiaanse kruiden kan ook, maar wij houden van die lavendel-tijmsmaken in onze pizza’s) | wat olijfolie | optioneel, als je van een wat meer fluffy pizzabodem houdt: 1 theelepel bakpoeder | pizzapan/cakepan met doorsnede van ongeveer 22 cm.

DIT IS WAT JE DOET:

1. Was de quinoa grondig. Zet in een bak met water en zorg ervoor dat alle quinoa goed onderwater staat. Laat 8 uur weken. Spoel daarna opnieuw grondig onder koud water.

2. Verwarm de oven voor op 225 graden. Bedek de pan met bakpapier en vet lichtjes in met olie.

3. Doe de quinoa, het water, de knoflookpoeder, de kruiden, het zout en eventueel het bakpoeder in een keukenmachine. Blend tot je mooi glad pizzadeeg hebt (dat iets dunner is dan normaal pizzadeeg).

4. Giet het beslag in de pan. Bak gedurende 12 tot 15 minuten. Draai vervolgens om en bak de andere kant ook 12 tot 15 minuten.

5. Bekleed je pizza met wat je maar wilt, en bak nog een laatste 10 minuutjes.

Enjoy!

LEES OOK: 

Snelle healthy pizza met bloemkoolbodem uit de supermarkt! >

Liever zelf een bodem maken van zoete aardappel? Dat doe je zó. >

Reacties

Wees de eerste om te reageren...

Laat een reactie achter
* Jouw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
* Verplichte velden