YOGA MONDAY: WARRIOR I - Taj Amsterdam

YOGA MONDAY: WARRIOR I

YOGA MONDAY: WARRIOR I

Ik heb al eens gezegd dat ik vroeger karate deed. Wat ik nog niet heb verteld, is dat ik zelf ook ‘vechtles’ gaf. Ik was compleet verslingerd aan de film 'De drie ninja’s' (met name ‘de blauwe ninja’, zucht) en besloot iedereen in onze buurt een krijger te maken. De kinderen in de buurt laat ik tegenwoordig met rust, maar ik word nog steeds behoorlijk excited van alles wat met martial arts te maken heeft. Deze week daarom nog een keer een warrior pose die, by the way, ook heel goed voor je is. En dat is natuurlijk veel interessanter dan mijn ninjafetisj.

Ten eerste versterkt deze pose aardig wat spiergroepen: je schouders, armen, dijen, enkels en rugspieren. Daarnaast rek je je longen, borst en schouders flink uit (wat vooral achteraf goed voelt) en stretch je je heupen, buikspieren en enkels. Je wordt er standvastig van, je spijsvertering wordt gestimuleerd en de pose helpt je erbij je beter te kunnen concentreren.

Begin vanuit de mountain pose en stap met je linkerbeen naar achteren. Zorg ervoor dat je voeten op één lijn staan en dat je heupen recht staan en beide heupbotjes naar voren wijzen. Adem in en breng je armen omhoog op gelijke hoogte, terwijl je ze open houdt. Laat je handpalmen naar binnen wijzen en breng je armen nog iets verder naar achteren. Sluit je handen met gespreide vingers en voel dat je schouderbladen in je rug drukken. Zak nu door je voorste knie, zonder dat je je knie over je tenen heen buigt.

Houd de pose 30 seconden tot één minuut vast. Kom nu rustig omhoog (eerst de armen laten zakken en op je heupen zetten, je gewicht naar je voorste been verplaatsen en met je achterste been rustig bijstappen) en wissel van kant.


LEES OOK:

Warrior pose II. De krijger uithangen op een krioelend druk strand; best een beetje ongemakkelijk. Gewoon stoer staan en think tough thoughts! Wat maakt jou stoer? > 

Reacties

Wees de eerste om te reageren...

Laat een reactie achter
* Jouw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
* Verplichte velden