YOGA MONDAY: T-POSE - Taj Amsterdam

YOGA MONDAY: T-POSE

YOGA MONDAY: T-POSE

Het lijkt misschien of ik een kwartslag verkeerd gedraaid sta en zo voorover ga duiken om keihard zand te happen. Maar dat is niet zo. Dit is mijn ‘T-pose’, en die houd ik lekker precies ZO vol. Zonder te tuimelen, voorover te vallen, te wankelen of te verschuiven. Althans, dat is de bedoeling.

De T-pose is een warrior pose. De ‘Virabhadrasana III’, om precies te zijn (lees in deze eerdere blog wat dit mooie maar onmogelijke woord betekent). Je voelt je er krachtiger en gebalanceerder door.

Met de T-pose train je niet alleen je been- en enkelspieren, maar ook je buikspieren. Bovendien rek je je bovenlichaam goed uit; fijn voor je longen en een traktatie voor je postuur. Het fijnste nieuws: ook beginners kunnen deze pose. Het maakt namelijk niet uit hoe mooi of scheef jouw T-vorm is. Je lift je been gewoon zo ver mogelijk als jij kan, en profiteert hoe dan ook van de positieve werking ervan op je lichaam.

Begin in de berghouding (zet je voeten stevig op de grond, recht je rug en zwaai je armen omhoog langs je oren). Adem uit en stap met je linkerbeen naar achteren, terwijl je je gewicht op je voorste voet houdt. Trek je navel in en span je buikspieren aan. Adem in, lift je linkerbeen en kom tegelijkertijd met je torso naar voren.

Probeer beide benen allebei uit te strekken (maar strek het been waarop je leunt niet door; houd altijd een lichte kromming zodat je knie niet op slot gaat). Denk jezelf lang en houd de balans. Strek je armen nu voor je uit terwijl je je hoofd laag houdt en houd vijf tot tien ademhalingen vast. Adem vervolgens in en laat je been zakken. Tijd voor de andere kant!


LEES OOK:

Waterpas met de tree pose. Zo vind je je balans en word jij jouw mooiste boom. > 

Reacties

Wees de eerste om te reageren...

Laat een reactie achter
* Jouw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
* Verplichte velden