YOGA MONDAY: LOTUS BABY - Taj Amsterdam

YOGA MONDAY: LOTUS BABY

YOGA MONDAY: LOTUS BABY

Niet de makkelijkste (en noch de fijnst voelende) pose die yoga te bieden heeft, maar desalniettemin is de lotuspositie een van onze lievelingetjes. Waarom? Omdat ze zo ontzettend goed is, voor zo ontzettend veel.
Niet de makkelijkste (en noch de fijnst voelende) pose die yoga te bieden heeft, maar desalniettemin is de lotuspositie een van onze lievelingetjes. Waarom? Omdat ze zo ontzettend goed is, voor zo ontzettend veel. 

Wonder child Padmasana…
- opent het heupgebied;
- stretcht de enkels en knieën;
- kalmeert de hersenen;
- stimuleert bewustwording;
- maakt de ruggengraat sterker;
- helpt je postuur verbeteren;
- helpt tegen menstruatiepijn;
- maakt de gewrichten soepel;
- stimuleert de bloedsomloop in de ruggengraat, bekken, buikspieren en blaas;
- herstelt je energieniveau.

Overtuigd? Well, get at it! Ga rustig zitten met je benen recht voor je uitgestrekt en je handpalmen op de vloer. Buig je rechterknie en breng je hiel naar je toe. Buig nu je linkerknie en til je hiel lichtjes op. Pak nu met je handen je linkervoet vast en positioneer deze zachtjes over je rechtervoet in de kneep van je rechterknie. Ga vervolgens rechtop zitten - je ruggengraat mag niet gebogen zijn. Haal een paar keer rustig adem, til je linkerbeen weer rustig van je rechterbeen af, stretch even en herhaal met de andere kant.

Wil je nog iets meer uitdaging? Leun dan, net als Cho hier doet, naar achter tot je hoofd de grond raak en hol je rug zo ver je kunt. Zo wordt de doorbloeding in je hele lichaam extra gestimuleerd, maak je extra veel van de gelukhormonen endorfine en serotine aan en stretch je ieder spiertje van de lichaam.

LEES OOK: 

Planking, dat is goed voor van alles en nog wat. > 


Reacties

Wees de eerste om te reageren...

Laat een reactie achter
* Jouw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
* Verplichte velden
Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »