YOGA MONDAY: HET VOGELNEST - Taj Amsterdam

YOGA: HET VOGELNEST

YOGA: HET VOGELNEST

Het ziet eruit als een enorme 'kraakpose' (een pose waarbij je van alles hoort kraken dat nooit zou mógen kraken, je navel bijvoorbeeld), maar het vogelnestje is juist heel lichaams- en kraakvriendelijk. Het biedt je de kans om je rustig en subtiel op te rekken. En dat is niet eens de primaire reden om hem te doen.

De pose zou helpen bij vermoeidheid, constipatie, angstgevoelens, menstruatieklachten en lichte rugpijn. Nee, dit keer dus geen pose voor een strakkere bips of andere zichtbare resultaten, maar die wel minstens zulke belangrijke effecten belooft. En dus raden wij aan het vogelnest gewoon eens te proberen. Dat doe je zó.

Ga op je buik liggen met je armen langs je lijf en je handpalmen naar boven gericht. Spreid je benen op schouderbreedte. Adem uit, buig je knieën en probeer je hakken zo dicht mogelijk bij je billen te krijgen. Breng je bovenlijf nu omhoog en pak met je handen je enkels vast. Adem in en maak je hakken los van je billen terwijl je je heupen zo ver mogelijk van de grond lift. Druk je schouderbladen in je rug en kijk naar voren.

Houd 20 tot 30 seconden vast en vergeet niet door te ademen! Laat de pose uiteindelijk los als je uitademt en blijf even in rust liggen. De pose daarna eventueel nog een keer herhalen.


LEES OOK:

Met deze warming-up wordt yoga net wat makkelijker. >

5 lessen die je van yoga kunt leren. >

Taj’ Shardey probeerde Yin Yoga, vrouwelijk, ontspannen en zachter dan ‘normale’ yoga. >  


Volg ons op Instagram!Null 

Reacties

Wees de eerste om te reageren...

Laat een reactie achter
* Jouw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
* Verplichte velden
Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »