YOGA MONDAY: HALVE MAAN - Taj Amsterdam

YOGA MONDAY: HALVE MAAN

YOGA MONDAY: HALVE MAAN

Een klassieker voor de meeste yogi’s, en dat is niet voor niets. De halve maan – a.k.a. warrior I – is goed te doen voor iedereen en heeft talloze voordelen voor je lichaam.

Ten eerste versterkt deze pose aardig wat spiergroepen: je schouders, armen, dijen, enkels en rugspieren. Daarnaast rek je je longen, borst en schouders flink uit en stretch je je heupen, buikspieren en enkels. Je wordt er standvastig van, je spijsvertering wordt gestimuleerd en de pose helpt je beter te kunnen concentreren.

Begin vanuit de mountain-pose en stap met je linkerbeen naar achteren. Zorg ervoor dat je voeten op één lijn staan en dat je heupen recht staan en beide heupbotjes naar voren wijzen. Adem in en breng je armen omhoog op gelijke hoogte, terwijl je ze openhoudt. Laat je handpalmen naar binnen wijzen en breng je armen nog iets verder naar achteren. Sluit je handen met gespreide vingers en voel dat je schouderbladen in je rug drukken. Zak nu door je voorste knie, zonder dat je je knie over je tenen heen buigt.

Houd de pose 30 seconden tot 1 minuut vast. Kom nu rustig omhoog (eerst de armen laten zakken en op je heupen zetten, je gewicht naar je voorste been verplaatsen en met je achterste been rustig bij-stappen) en wissel van kant.

LEES OOK:


Hier nog zo'n fijne stretch om de week mee te beginnen. >

RSI remedy: drie opeenvolgende handelingen die je beginnende RSI-klachten snel verminderen. > 

Van een ballerinaatje in een doosje en een verzameling chocotofpapiertjes, naar een dansende (aspiring) yogi op een verlaten strand. > 



Volg ons op Instagram!
Null 

Reacties

Wees de eerste om te reageren...

Laat een reactie achter
* Jouw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
* Verplichte velden