YOGA MONDAY: GEDRAAID PLANKJE - Taj Amsterdam

YOGA MONDAY: GEDRAAID PLANKJE

YOGA MONDAY: GEDRAAID PLANKJE

Daar lig ik weer, stijf als een plank. De ‘upward plank pose’, heet deze variatie waarbij je je hoofd in je nek gooit en probeert 20 centimeter langer te lijken dan je bent. Ik heb me nog nooit zó opgerekt gevoeld als na deze plankpose. Alsof je jezelf na deze oefening met je go go gadget arm omhoog kan trekken aan de bomen en met je go go gadget benen met één stap weer binnen staat (of in een ander land, of waar dan ook…point being; ze voelen GESTRETCHT).

Naast dat deze pose een enorme stretch voor het hele lieve lijf is (zelfs de bovenkant van je voeten, toch een raar gevoel), krijg je er sterkere armen, polsen én benen van. Het ziet er misschien uit als een pretpose, (makkelijk en comfortabel), maar dat is het alles behalve. De plank is zelfs behoorlijk zwaar.

Je begint vanuit de Dandasana. Ga op de grond zitten met je benen recht vooruit en je rug kaarsrecht in een hoek van 90 graden. Flex je voeten en zet je handen iets achter je heupen op de grond, met je vingers in de richting van je voeten. Buig je knieën en zet je voeten op de grond, onder je heupen en minimaal een liniaallengte verwijderd van je billen. Adem uit en duw je heupen omhoog totdat ze op gelijke hoogte zijn als je schouders. Zorg ervoor dat je armen gestrekt zijn.

Sta je eenmaal als een soort tafeltje, strek dan je benen een voor een uit. Probeer je heupen nog hoger te krijgen zonder je billen keihard aan te spannen. Leg nu je hoofd rustig in je nek. Houd 30 seconden vol en kom dan weer terug in de Dandasana.


LEES OOK: 


De 'boat pose', voor KILLER abs. > 

Reacties

Wees de eerste om te reageren...

Laat een reactie achter
* Jouw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
* Verplichte velden