YOGA MONDAY: FRAAI VOGELNESTJE - Taj Amsterdam

YOGA MONDAY: FRAAI VOGELNESTJE

YOGA MONDAY: FRAAI VOGELNESTJE

Het ziet eruit als een enorme 'kraakpose' - als in: een pose waarbij je van alles hoort kraken dat simpelweg nooit zou mógen kraken (je navel bijvoorbeeld, yak). Maar het vogelnestje is eigenlijk best lichaams- en kraakvriendelijk. Het biedt je juist de kans om je rustig en subtiel op te rekken. Dat is echter niet eens de primaire reden om hem te doen.

Waarom men zich dan nog meer in een vogelnestje wringt? De pose zou helpen bij vermoeidheid, constipatie, angstgevoelens, menstruatieklachten en (lichte) rugpijn. Nee, dit keer dus geen pose voor een strakkere bips of andere zichtbare resultaten, maar die wel minstens zo belangrijke effecten belooft. En dus raden wij aan het vogelnessie gewoon eens te proberen.

Ga op je buik liggen met je armen langs je lijf en je handpalmen naar boven gericht. Spreid je benen op schouderbreedte. Adem uit, buig je knieën en probeer je hakken zo dicht mogelijk bij je billen te krijgen. Breng je bovenlijf nu omhoog en pak met je handen je enkels vast. Adem in en maak je hakken los van je billen terwijl je je heupen zo ver mogelijk van de grond lift. Druk je schouderbladen in je rug en kijk naar voren.

Houd 20 tot 30 seconden vast en vergeet niet door te ademen! Laat de pose uiteindelijk los als je uitademt en blijf even in rust liggen. De pose daarna eventueel nog een keer herhalen.


LEES OOK:

De naughty corner. > 

Reacties

Wees de eerste om te reageren...

Laat een reactie achter
* Jouw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
* Verplichte velden