YOGA MONDAY: DE BRUG - Taj Amsterdam

YOGA MONDAY: DE BRUG

YOGA MONDAY: DE BRUG

Look at me, I’m the Sydney Harbour Bridge! (Tip 1: concrete visualisatie maakt de brugpose een tikkeltje haalbaarder). Het ziet er niet ultiem comfortabel uit, zo’n ‘Setu Bandha Sarvangasana’. Wel kundig, flexibel en misschien zelfs sexy, maar comfortabel... Nee. Dat komt omdat het dat ook niet is. Waarom dan toch de moeite doen?

Yogi’s zeggen dat de brug je hart openbreekt. Je gevoelens stromen richting je borst, wat je dwingt om even echt te voelen. Toepasselijk voor apathische dagen. De dagen dat je leeft zonder er écht bij stil te staan; dat het opeens zondag is terwijl je in je hoofd de maandag nog aan het afsluiten bent en je maar flauwtjes kunt navertellen wat je die week allemaal hebt gedaan, laat staan dat je er bij glimlacht.

Een pose die je even terugbrengt naar je gevoel dus, en die de energie laat stromen, als een wiel. De maximale interpretatie van je uitrekken, waarbij je je nek, borst en rug optimaal stretcht. Mooi meegenomen: je spijsvertering verbetert door de brug en je doet flink beroep op je been- en armspieren.

Je hoeft de brug niet per se zo te doen als ik hier. (Tip 2) Je kunt ook je bovenlijf op de grond laten rusten en je armen gestrekt langs je lichaam leggen, of vanuit die positie je enkels vasthouden. Als je het vaker doet, kom je steeds iets verder en wordt jouw brug steeds hoger en mooier. Mijn doel is ooit als een traploper het strand over te sjeezen (die spiraalspeeltjes van vroeger die in ‘bruggetjes’ de trap afgleden terwijl jij trots en gehypnotiseerd toekeek). Yoga-Cirque-du-Soleil-style. Wie oefent er mee?


LEES OOK:

The Iron Tush. Voor ijzeren billen en een fijn Zen-momentje >

Reacties

Wees de eerste om te reageren...

Laat een reactie achter
* Jouw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
* Verplichte velden