YOGA MONDAY: CRAB POSE - Taj Amsterdam

YOGA MONDAY: CRAB POSE

YOGA MONDAY: CRAB POSE

Alsof ik - tikketikketik - zo naar rechts van je beeldscherm af ga kruipen en - tikketikketik - zo weer richting links voorbij kom geritseld. Vandaag ben ik een krab. Goed voor benen en billen.

Deze pose is niet lastig om aan te nemen, maar wél lastig om vast te houden. Dat wil je, omdat je bovenbenen en billen bij deze pose enorm aan het werk worden gezet. Je zet je gewicht op je tenen, waardoor je moet balanceren en werkelijk ieder spiertje in je benen gebruikt. Een soort squat dus, en we weten allemaal dat squats de beste vrienden voor je billen zijn.

Ga in spreidstand staan. Zak door tot je knieën boven je enkels zijn en probeer je billen waterpas te krijgen met je knieën. Leun naar voren, kruis je armen en zorg ervoor dat je je billen laag houdt. Lift jezelf nu zo hoog mogelijk op je tenen en houd 30 seconden vast. Kom rustig wat omhoog, schommel een beetje om je spieren te ontspannen en herhaal de oefening.


LEES OOK:

De cobra. We leerden deze pose al jong. Lekker Ariël de kleine zeemeermin nadoen die op haar rots naar prins Eric op de kust ligt te kijken. Maar nopes, ik ben hier geen zeemeermin. Vandaag ben ik een heuse cobra. Ook al zo goed voor de billen. > 

Reacties

Wees de eerste om te reageren...

Laat een reactie achter
* Jouw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
* Verplichte velden