YOGA MONDAY: BOAT POSE - Taj Amsterdam

YOGA MONDAY: BOAT POSE

YOGA MONDAY: BOAT POSE

Ik was al eens een piratenschip, zo’n stoere met een grote mast bestaande uit mijn (bijna) rechtuitgestoken been. Vandaag ben ik het kleine zusje van dat schip: ik ben een bootje. En dat is leuk, want mijn tweede naam is ‘Beau’, en zodoende is ‘Beautje’ of ‘Bootje’ ook mijn nickname. Of ik deze eer aan doe met mijn pose, durf ik niet met zekerheid te zeggen. Maar dit bootje voelt goed en doet wonderen voor een platte buik.

De ‘Paripurna Navasana’ - ofwel de bootpose - is er een van een reeks yoga-oefeningen die wonderen doet voor een platte buik. Daarnaast is deze pose een enorm goede oefening voor de concentratie. En...als je deze pose een minuut vast kunt houden, krijg je er killer abs van, sterke rugspieren, getrainde armspieren, sterkere beenspieren en een topbalans. Daarnaast is deze oefening ook nog eens een soort ‘modellencoach’; je postuur wordt er steeds beter van.

Je begint vanuit een zittende positie met je benen recht voor je uitgestrekt op de grond. Flex je tenen zodat ze naar het plafond wijzen. Houd je voeten stevig tegen elkaar en til je benen nu gestrekt op tot een hoek van ongeveer 45 graden. Je gaat hierdoor automatisch naar achteren leunen (zorg ervoor dat je rug kaarsrecht blijft terwijl dit gebeurt). Als het goed is, vorm je nu vanzelf een perfecte ‘V-vorm’. Til nu je armen op tot schouderhoogte en houd ze gestrekt langs je lichaam met je handpalmen naar beneden wijzend.

Balanseer je lichaam op die manier een minuut, steunend op je billen en je stuitje en blijf rustig ADEMEN! Laat de pose na een minuut weer 30 seconden los en doe de pose dan nog eens. Hoe meer setjes je doet, hoe meer spierpijn je de dag erna zult voelen in die felbegeerde – en nu groeiende – sixpack.


LEES OOK:

De Black Pearl, dubbelgeklapt en met één been in de lucht. > 

Reacties

Wees de eerste om te reageren...

Laat een reactie achter
* Jouw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
* Verplichte velden