SUIKERVRIJ ONTBIJT: BLUEBERRY BREAD - Taj Amsterdam

SUIKERVRIJ ONTBIJT: BLUEBERRY BREAD

  • Geplaatst op
  • Geplaatst in Recipes
  • 8
SUIKERVRIJ ONTBIJT: BLUEBERRY BREAD

Het ziet eruit als een naughty cake, maar het gaat hier om een supergezond oat-‘brood’. Eigenlijk is het gewoon een havermoutontbijt…maar dan lekkerder én in cakevorm (altijd fijn).

Taj’ Shardey maakt dit ‘brood’ ALL THE TIME en heeft er inmiddels allerlei variaties op verzonnen. Dit blijft echter een van onze favorieten.

DIT HEB JE NODIG VOOR EEN FLINK BROOD:
10 eetlepels tarwekiemen | 14 eetlepels havermout | 350 ml kokosmelk | 4 eetlepels ongesuikerd kokosschaafsel | 3 eetlepels gebroken lijnzaad | handjevol walnoten, in stukjes gebroken | 1 groot ei | 130 gram bosbessen | 1 eetlepel kaneel | optioneel: naar smaak rauwe honing of stukjes dadel

DIT IS WAT JE DOET:
Meng alle ingrediënten in een kom. Giet over in een met bakpapier bekleedde cakevorm of ovenschaal (anders krijg je je brood er nooit meer uit!). Bak 40 minuten op 180 graden als je een cakevorm gebruikt, bak 30 minuten op 180 graden als je een ovenschaal gebruikt. Laat afkoelen en snijd in plakjes of blokjes.

Je blueberry bread voor later bewaren of meenemen naar kantoor? Rol je plakjes in folie of stapel ze op in tupperwear en bewaar in de vriezer.

Shardey maakt het meestal in een ovenschaal, dan krijg je ongeveer dit:


Tip: probeer het ook eens in cupcakevormpjes!


ZIE OOK:


Dit recept voor suikervrije brownies. >


Reacties

  1. Taj Amsterdam Taj Amsterdam

    Hi Christiaan,

    Al het fruit bevat fruitsuikers, klopt! Met 'suikervrij' bedoelen wij vrij van geraffineerde suikers, én vaak ook met zo min mogelijk natuurlijke suikers. Daarom staan bij dit recept bijvoorbeeld de honing en stukjes dadel als optioneel, en niet als standaard onderdeel van het recept. Onder een suikervrij dieet verstaan wij een eetpatroon waarbij ook vruchten worden gegeten.

    Hopelijk heb je alsnog iets aan ons recept!

    Warmly, Taj

  2. Christiaan Christiaan

    Even ter info, blueberrys bestaan van zichzelf al voor 14% uit suiker. Dus suikervrij is t niet.

  3. Taj Taj

    Hi Leonore,

    Wat leuk dat je het geprobeerd hebt en dat het lekker is geworden! Je kunt het twee tot drie dagen in de koelkast bewaren in tupperware of vershoudfolie. Wil je het langer bewaren, dan kun je het in de vriezer leggen en pak je er gewoon een stukkie uit op de dag dat je het wil eten. Het ontdooit heel snel.

    Smakelijk nog!

  4. leonore leonore

    Ik heb t vandaag gemaakt, super lekker! Man en kids vinden het ook lekker. Maar vraag me af hoe ik het moet bewaren. In de koelkast of in tupperware bakje buiten de koelkast?

  5. Taj Taj

    Hi Agnes,
    Tarwekiemen (niet te verwarren met tarwezemelen) kun je kopen bij natuurwinkels of online. Onze favoriete links voor gezonde voedingsmiddelen zijn:

    https://www.deonlinedrogist.nl/natufood-tarwekiemen-p-12978.html


    http://www.detuinen.nl/neals-yard-tarwekiemen.html

    Succes en smakelijk vast! Het is echt heerlijk.

    Liefs,
    Taj

Laat een reactie achter
* Jouw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
* Verplichte velden