SPEEL JE SLANK - Taj Amsterdam

SPEEL JE SLANK

SPEEL JE SLANK

De Sinterklaascadeautjes van je kleintje (of buurjongetje of neefje) stelen is niet oké. Tenzij jij er fitter, gezonder en sterker van wordt, dan valt er best iets voor te zeggen. Dit kinderspeelgoed leent zich uitstekend voor een effectieve (en leuke!) workout.

DE SKIPPYBAL

De skippybal is een fantastisch ding voor je benen. Het is eigenlijk een soort squatten, maar dan een stuk aangenamer. Poink een half uur door de straat en je hebt de volgende dag absoluut ongelooflijk veel spierpijn. Je kent hem overigens vast ook uit de sportschool. Leg de skippybal gewoon ergens neer en je kunt er op rekken, stretchen en je buik- en bilspieroefeningen doen.

DE SKEELERS
Ooo, dit is een van onze favorieten!! Niet alleen geweldig leuk om te doen, maar daadwerkelijk een weldoener voor je dijen. Beetje door de knieën en zoef die kwabjes strak.

HET SPRINGTOUW
Boksers doen dit niet voor niets. Touwtjespringen is enorm goed voor je conditie en je verbrandt er razendsnel calorieën mee (meer dan met hardlopen bijvoorbeeld). Probeer oefeningen te doen tijdens het touwtjespringen, zoals je knieën omhoog trekken tot je navel, en het is al snel een mega intensieve workout.

DE WII-SPELLETJES
Ook zonder wijntje erbij is Wii Just Dance erg vermakelijk om te doen. Vooral uit je dak gaan en lekker fanatiek aan het spelen gaan, dan ben je binnen no time buiten adem.

DE TRAMPOLINE
Voor meer evenwicht en conditie ga je gewoon even de trampoline op. Er zijn zelfs apps die je erbij helpen een workout van het trampolinespringen te maken. De app laat je bijvoorbeeld kiezen uit verschillende targets en schema’s en houdt vervolgens zaken als het aantal sprongen en de hoogte van jouw sprongen bij. Best motiverend. 

TWISTER
Omdat je NOOIT te oud voor Twister bent (dat spelletje waarbij je op aanwijzing handen en voeten op gekleurde stippen op de grond moet zetten en de gekste posities aanneemt, totdat je valt). Je wordt er lenig van, krijgt meer balans en leert je grenzen kennen. Perfecte oefening voor yogi’s.

DE HOELAHOEP
Lekker soepel in de heupjes word je door een regelmatige sessie hoelahoepen. Het is in sportscholen vaak zelfs al een echte workout, omdat je er je buikspieren en taille efficiënt mee traint. Vooral een verzwaarde hoelahoep kan het beoogde resultaat versnellen. Shake it!


LEES OOK:

Nog op zoek naar een mager, gezond, energiegevend én lekker ontbijt voor je aan je speelsessie begint? Lees ook: Heavenly porridge. >


Reacties

Wees de eerste om te reageren...

Laat een reactie achter
* Jouw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
* Verplichte velden