SNEL HONGER NA JE ONTBIJT? VOORKOM DEZE 5 'ONTBIJTFOUTEN' - Taj Amsterdam

SNEL HONGER NA JE ONTBIJT? VOORKOM DEZE 5 'ONTBIJTFOUTEN'

SNEL HONGER NA JE ONTBIJT? VOORKOM DEZE 5 'ONTBIJTFOUTEN'

Wil je een gezond, slank en fit lijf? Dan doe je er goed aan je dag te beginnen met een gezond ontbijt: iets dat voedt, vult, verzadigt en voldoet. Maar hoe maak je zo’n ontbijt eigenlijk? Wat moet erin zitten? En wat niet? Wij hebben ontdekt dat mensen vaak dénken goed te ontbijten, terwijl dat best wel tegenvalt. Hier 5 ‘ontbijtfoutjes’ om te voorkomen.

1. JE ONTBIJT VETARM

Vet klinkt misschien twijfelachtig, maar goede vetten zijn je vrienden – júist ook als je af wilt vallen. Gezonde vetten worden langzaam afgebroken en geven je langdurig een vol gevoel. Eet je magere yoghurt met fruit ’s ochtends? Grote kans dat je na een uur weer honger hebt. Voeg wat vet toe en je ontbijt is een stuk voedzamer. Denk aan een paar noten of wat kokosnoot.

2. JE DRINKT KOFFIE OP EEN LEGE MAAG

Het is misschien het eerste waar je zin in hebt ’s ochtends. Bovendien kun je je ontbijt er nog even door uitstellen, want als je koffie drinkt, crave je nog niets anders. Maar koffie drinken op de lege maag is niet opperbest voor je lijf. Je hormonen raken ervan in de war, je kunt er de rest van de dag (ontregelde) hongergevoelens door krijgen en je buik kan ervan opzetten. 

3. JE EET TE VEEL SUIKER

In de meeste soorten cornflakes en muesli zit bijvoorbeeld veel suiker (in de vorm van honing, maple syrup, rietsuiker of wat dan ook). Maar hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor jam en ‘original’ plantaardige melk. Mijd toegevoegde suikers en zoetstoffen in je ontbijt en voorkom dat je 1) ongezond bezig bent, 2) energiedipjes krijgt en 3) sneller weer honger hebt.

4. JE EET TE WEINIG VEZELS EN PROTEÏNEN

Vezels en proteïnen zorgen ervoor dat je langer vol zit. Voeg voor extra vezels bijvoorbeeld een eetlepel versgemalen lijnzaad of wat chiazaad aan je ontbijt toe. Denk bij een gezond ontbijtje dat rijk is aan proteïnen bijvoorbeeld aan een portie ontbijt-quinoa met pindakaas, een omelet van kikkererwtenmeel met groene groenten en avocado, ongezoete (plantaardige) yoghurt met wat noten en fruit of eieren.

5. JE NEEMT DE TIJD NIET OM TE ETEN

Als je gehaast en on-the-go eet, ben je veel minder snel echt voldaan. Probeer de tijd te nemen voor je ontbijt en rustig te eten.

LEES OOK:

5x healthy comfort breakfast. Met deze snoepontbijtjes kun je pas écht gezond genieten. >

Mmm, suikervrije koekjes met maar 2 (!) basisingrediënten. >

6x plantaardige yoghurt zonder soja. >

Volg ons op Instagram!
Null

Reacties

Wees de eerste om te reageren...

Laat een reactie achter
* Jouw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
* Verplichte velden