REVERSE WARRIOR POSE - Taj Amsterdam

REVERSE WARRIOR POSE

REVERSE WARRIOR POSE

Al heb ik karate gedaan en ben ik best wel een beetje stoer; ik heb even lang klassiek ballet gedaan. Ergo: mijn inner warrior meets mijn inner ballerina…Vaak ietwat zichtbaar. En dus is mijn reverse warrior pose misschien wat sierlijk - en letterlijk ‘reversed’ - maar daardoor niet minder effectief.

Met de reverse warrior train je je armen, bovenbenen en nek. Tegelijkertijd stretch je je liezen, heupen en rug. Je opent je borst en je schouders en met het omhoog zwaaien van je arm adem je diep in. Je zakt door je knie en zorgt ervoor dat je stevig staat, met je gewicht gelijk verdeeld over je voeten en je handpalm naar achter wijzend. Dertig seconden vasthouden, door blijven ademen en je arm weer rustig laten zakken.

De reverse warrior is onderdeel van een reeks warrior poses die je vloeiend in elkaar over kunt laten lopen. Deze specifieke pose zou goed zijn voor de psyche: je krijgt er meer zelfvertrouwen van en meer doorzettingsvermogen. In de volgende weken komen ook de andere warrior poses langs, zodat je ze uiteindelijk als een kata of dans kunt uitvoeren, achter elkaar en aan een stuk door…Tja, eigenlijk een beetje als een krijger/ballerina (see, who’s lucky now ;-)).


LEES OOK:

Het was er weer tijd voor eentje: een acroyogapose met vriendlief. Nothing fancy; just a little Cupid inspired pose. >


Yoga voor iedereen die te veel achter een bureau zit en last heeft van haar/zijn nek: deze simpele oefening is geweldig voor computerholics. > 


Met deze 5 oefeningen ben je snel een stuk leniger. > 

Reacties

Wees de eerste om te reageren...

Laat een reactie achter
* Jouw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
* Verplichte velden