PILATES VOOR COMPUTERHOLICS - Taj Amsterdam

PILATES VOOR COMPUTERHOLICS

PILATES VOOR COMPUTERHOLICS

Ken je de pijn in je nek en bovenrug als je te lang naar je computerscherm hebt gestaard (of specifieker: de pijn in je trapezius of monnikskapspier)? Die zeurende pijn die tijgerbalsempotjes slijt als een vijfjarige die de gummibeertjesvoorraad heeft weten te vinden? Deze oefening gaat je er vanaf helpen.

STAP 1
Ga op je zij liggen met je knieën naar links in een hoek van 90 graden (gedurende de hele oefening moet je je knieën en heupen tegen elkaar houden!). Steek je armen voor je uit op de grond in de richting van je knieën en leg je handen op elkaar.



STAP 2
Draai je rechterarm nu langzaam in een grote cirkel naar de andere kant van je lijf en leg hem daar neer. Houd je andere hand (zo goed mogelijk) op de grond, samen met je knieën en heupen. Draai je gezicht ondertussen richting het plafond en draai je borst mee open. Houd 10 seconden vast. 




Wissel twee keer van kant en klaar ben je. Als je dit na iedere lange werkdag doet, scheelt het een héle hoop pijn (én tijgerbalsempotjes). Beloofd. Al helemaal als je de oefeningen aanvult met onze eerder geposte RSI-remedy.

LEES OOK:


Leniger worden met pilates. Zó ben je (relatief) snel een stuk leniger. >



Reacties

Laat een reactie achter
* Jouw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
* Verplichte velden