PAD THAI MET SINAASAPPEL-PINDADRESSING [VEGAN] - Taj Amsterdam

PAD THAI MET SINAASAPPEL-PINDADRESSING [VEGAN]

  • Geplaatst op
  • Geplaatst in Recipes
  • 0
PAD THAI MET SINAASAPPEL-PINDADRESSING [VEGAN]

Makkelijk, snel en zooooo lekker! Plus: je kunt het zo koolhydraatarm- of rijk maken als je maar wil, door te kiezen uit een van déze noedelopties.

Heb je gesport of simpelweg stevige trek? Kies dan bijvoorbeeld voor volkorennoedels, zoals boekweitnoedels, bruine rijstnoedels of zwarte rijstnoedels. Liever minder koolhydraten maar wél veel voedingsstoffen en die lekkere noedelstructuur? Dan kun je ook kiezen voor bijvoorbeeld kelpnoedels (rijk aan jodium).

Bereidingstijd: 30 min
Porties: 2

DIT HEB JE NODIG VOOR DE NOEDELS:
½ pak noedels naar keuze | handvol rauwe cashewnoten | ½ rode kool | 2 wortels, geraspt | 250 gram (kastanje)champignons | ½ broccoli | 2 bosuitjes | verse koriander | een flinke hand verse spinazie | sesamzaadjes.

DIT HEB JE NODIG VOOR DE DRESSING:
120 ml pindakaas | 100 ml sojamelk of havermelk (of andere plantaardige melk) | 2 eetlepels zoute sojasaus | 1 eetlepel geraspte gember | sap van een halve limoen | sap van een halve sinaasappel

DIT IS WAT JE DOET:
1. Doe een handvol cashewnoten in een bakje met 1/2e kopje zoute sojasaus. Roer goed door en laat de sojasaus intrekken. Zet opzij. 


2. Was, snijd en wok intussen de broccoli kort, zodat de hij nét gaar is.

3. Snijd nu de rode kool in hele dunne schijfjes, snijd de bosui in kleine stukjes en hak de koriander en spinazie fijn.

4. Tijd om de pindasaus te maken! Pak een bakje, doe daar alle ingrediënten voor de dressing in en roer goed. Proef en voeg zo nodig nog wat zoute sojasaus of pindakaas toe. Als de smaak goed is, maar de saus alleen te dik is, voeg je alleen wat sojamelk of havermelk toe.

5. Bereid de noedels zoals op de verpakking staat. Gebruik je kelpnoedels, dan hoef je ze alleen goed te wassen en in wat kleinere stukken te knippen.

6. Maak de champignons schoon en bak ze heel of half in een pan zónder olie.

7. Bak ondertussen in een andere pan de cashewnoten in de sojasaus. Let op: het brand snel aan!

8. Doe de noedels in een kom. Mix al je groenten erdoorheen: de broccoli, de geraspte wortel, de rode kool en de champignons.

9. Strooi de bosui, koriander, sesamzaadjes en cashewnoten eroverheen.

10. Doe zoveel pindasaus over je gerecht heen als je wil. Wij geven altijd iedereen een eigen bakje met dressing, zodat je het kunt blijven toevoegen terwijl je eet.

Null


LEES OOK:


Zó maak je heel makkelijk je eigen suikervrije en vegan chocoladerepen. > 

Mmm, gezonde pizza met een bodem van zoete aardappel. >

Vegan, gezond en in no time klaar: wij probeerden deze Afrikaanse pindastoof en zijn hooked. > 


Check out our jewelry! Taj Amsterdam | Recycled silver | Dutch design | Handcrafted on Bali | Fair to the People & Fair to the Planet. 
Null 

Reacties

Wees de eerste om te reageren...

Laat een reactie achter
* Jouw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
* Verplichte velden