LENIGER WORDEN MET PILATES - Taj Amsterdam

LENIGER WORDEN MET PILATES

LENIGER WORDEN MET PILATES

Leniger worden met pilates, zodat je voortaan óók wat meer yogaposes kunt uitvoeren. Voor iedereen die vindt dat het lieve lijf wel wat minder harkerig mag worden: met deze drie oefeningen ben je snel een stuk leniger.


 

1. DE ZAAG 
Goed voor: rug en benen.
Doen: ga op de grond zitten met je benen gestrekt op heupwijdte gespreid en met je voeten geflext. Recht je rug zo ver als je kan en steek je armen recht voor je uit, boven je benen. Spreid je armen vervolgens horizontaal, 180 graden uit (zo ver op zij als je kunt). Draai je torso naar rechts terwijl je je armen in positie houdt. Strek nu naar voren met je pink voorbij je kleine teen. Reik drie keer verder en verder (zónder terug te veren!) en wissel van kant. Doe dit voor beide kanten drie keer.


 

2. DE ZWIEP
Goed voor: benen.
Doen: Ga plat op de grond liggen met je benen tegen elkaar aan. Strek je benen zo gestrekt mogelijk recht de lucht in. Laat nu één been afzakken tot ongeveer 20 cm boven de grond. Pak de enkel van je andere been vast (of kuit of hamstring; waar je maar bij kunt) en trek je been zachtjes naar je toe zonder je knieën te buigen. Wissel van been en herhaal 5 keer voor iedere kant.



 

3. DE ZEEBONK
Goed voor: benen.
Doen: balanceren! Net als een ervaren zeeman (a.k.a. zeebonk) zich niet laat hinderen door de golven, moet je je balanspunt te vinden en doodstil te liggen op je bil. Ga met gestrekte benen op de grond liggen en strek je benen vervolgens zo gestrekt mogelijk de lucht in. Breng je torso omhoog en pak je enkels vast (of je kuiten of je hamstrings; waar je maar bij kunt). Houd 20 seconden vast, ontspan vervolgens een paar seconden en herhaal nog twee keer.


LEES OOK: 

Meer tips voor lenigheid met flexiyogi. >


Reacties

Wees de eerste om te reageren...

Laat een reactie achter
* Jouw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
* Verplichte velden