BALANCEREN DOE JE ZÓ - Taj Amsterdam

BALANCEREN DOE JE ZÓ

BALANCEREN DOE JE ZÓ

Brainy feitje: als je 20 seconden op één been kan staan (met je ogen open), heb je waarschijnlijk behoorlijk gezonde hersenen.

Dat bleek uit een onderzoek in 2014 van de Kyoto Universiteit in Japan onder 841 vrouwen en 546 mannen. Kun je géén 20 seconden op één been staan, is de kans dat je een beroerte of dementie krijgt aanzienlijk groter.

Dat even terzijde, is balanceren met yogaoefeningen ook nog eens goed voor je mental health. Voel je je minder wankel en heb je fysiek een betere balans, is de kans wetenschappelijk gezien groter dat je je geestelijk ook in balans voelt. Daarom hieronder: 3 yoga-oefeningen voor een betere balans.

EEN BETERE BALANS MET...

1. DE TREE POSE
Taj’ wankele Shardey heeft er al eens flink op geoefend om deze balanspose onder de knie te krijgen. Uiteindelijk kreeg ze ‘em op een paradijselijk Balinees strand daadwerkelijk fotowaardig. Check de blog over deze pose hier.

2. DE BIG TOE STAND
Nog een stapje verder dan de Tree Pose gaat de Big Toe Stand. Ook deze heeft Shardey uiteindelijk voor elkaar gekregen, lekker in ons eigen Vondelpark ditmaal. Check deze blog hier.

3. DE FLAMINGO
Taj’ Cho doet er nog een schepje bovenop en balanceert graag bovenop dingen (zie alleen al deze openingsfoto). In de blog over deze pose vind je bewijsstuk B: Cho in Andalusië als een vogeltje op een muurtje. Lees die blog hier.




LEES OOK:

Leniger worden met pilates. Met deze drie oefeningen ben je snel een stuk leniger. > 


Reacties

Wees de eerste om te reageren...

Laat een reactie achter
* Jouw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
* Verplichte velden