8 GEZONDE VEGANISTISCHE HAPJES - Taj Amsterdam

8 GEZONDE VEGANISTISCHE HAPJES

8 GEZONDE VEGANISTISCHE HAPJES

Drankjes, hapjes, gezelligheid en toch gezond bezig zijn? Probeer bij je volgende borrelsessie eens (een paar van) déze hapjes uit.

1. ZOETE AARDAPPEL-TORTILLACHIPS MET GUACAMOLE
Zelfgemaakte guacamole is hartstikke makkelijk en gezond. Maar waar dip je het vervolgens mee? Een gezondere variant op tortillachips: krokant gebakken zoete aardappelchips! Snijd de zoete aardappel in dunne schijfjes, rooster krokant in de oven met wat zeezout en je hebt hemels dipmateriaal.

2. VOLKORENPITA MET DIPS
Denk aan linzendips, hummus, muhamarra, baba ganoush of deze prachtige dip van rauwe cashewnoten.

3. GEROOSTERDE KIKKERERWTEN MET ZOUT EN AZIJN
Net als de chippies, maar dan een stuk gezonder. Easy peasy en je hebt er bijna niets voor nodig. Probeer bijvoorbeeld eens dít recept van ohsheglows.com

4. BLOEMKOOL BITES MET PITTIGE PESTO
Knapperige bloemkoolroosjes met pesto, rechtstreeks uit de oven. Wij kunnen zelf niet wachten om deze bites van oneingredientchef.com te proberen! 

5. ZELFGEROOSTERDE ROZEMARIJNNOTEN
More, more, more! Zelfgeroosterde noten zijn ONWEERSTAANBAAR. Echt: ze lijken niet eens op geroosterde noten uit de supermarkt. In dit recept van gourmandeinthekitchen.com. kruid je ze met rozemarijn, zeezout en cayennepeper. En ze zijn klaar in 15 minuten.

6. SNOEPOLIJVEN
Snel en altijd goed. Maar dan bedoelen we niet zomaar olijven: zet je olijfjes op tafel om te snoepen, ga dan wel voor kwaliteit. Let erop dat er niet allemaal gekke ingrediënten in je olijven zitten (zoals allemaal conserveringsmiddelen); die horen er écht niet in thuis.

7. KNAPPERIGE, KAZERIGE BROCCOLIBALLETJES
Deze broccoliballetjes maak je met edelgist (klinkt vies, maar dit is een heerlijke eencellige schimmel die naar kaas smaakt!). Vooral lekker met een dipje. Zie hier hoe je ze maakt op veganricha.com.

8. HOMEMADE TAPENADE
Je kunt je olijven natuurlijk ook verwerken in een tapenade. De lekkerste tapenade maak je uiteraard gewoon zelf. Blend daarvoor ingrediënten die je lekker vindt, zoals groene of zwarte olijven, ui, pijnboombitten, basilicum, en/of zongedroogde tomaatjes tot een grof mengsel. Serveer met volkorenbrood.


LEES OOK:

Quinoa summer salad, een perfect recept voor hete, drukke dagen. > 

Zo maak je heerlijke suikervrije en vegan koekjes met maar 2 ingrediënten. > 


Volg ons op Instagram!
Null

Reacties

Wees de eerste om te reageren...

Laat een reactie achter
* Jouw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
* Verplichte velden