5 VEGAN PRE-WORKOUT SNACKS - Taj Amsterdam

5 VEGAN PRE-WORKOUT SNACKS

5 VEGAN PRE-WORKOUT SNACKS

Intensieve workout voor de boeg? Deze voedingsmiddelen geven je genoeg energie om er het meeste uit te halen. Eet/drink ze het liefst zo’n twee uur voor je gaat sporten en you're good to go.

1. KOKOSNOOTOLIE

Niet voor niets een favoriet onder bodybuilders: kokosnootolie is enorm voedzaam en geeft je lijf direct de langdurige energieboost die het nodig heeft voor een workout. Voeg een beetje toe aan je havermout of verwerk het in een sapje of smoothie.

2. PINDAKAAS MET BANAAN

Allesbehalve een straf om dit te eten! Eet op een volkoren speltcracker of maak er mini-torentjes van. Deze snack zit vol vezels, kalium en goede vetten die je bloedsuikerspiegel op pijl houden. Iets minder calorieën? Vervang de banaan door schijfjes appel.

3. BIETENSAP

Uit onderzoek is gebleken dat je je workout beter volhoudt door bietensap te drinken. Deze kleurrijke knollen zorgen er namelijk voor dat er meer bloed en zuurstof naar je spieren wordt vervoerd.

4. HAVERMOUT

Kies voor havergrutten of langkokende havermout: deze doen je bloedsuikerspiegel minder pieken dan gewone havermout. Pimp met enkele noten, eventueel wat fruit en een paar rozijnentjes. Vooral rozijntjes barsten van het ijzer en andere mineralen die je lijf nodig heeft tijdens het sporten.

5. AVOCADO

Nog zo’n bron van gezonde vetten en vezels die je lichaam van langdurige energie voorzien. Eet bijvoorbeeld op een volkoren speltcracker met wat zonnebloempitten en hennepzaadjes voor extra proteïnen.


LEES OOK:

5 voordelen van een plant-based wholle food dieet. >

3x onze favoriete producten in de keuken. >

Check out our jewelry! Taj Amsterdam | Recycled silver | Dutch design | Handcrafted on Bali | Fair to the People & Fair to the Planet.
Null

Reacties

Wees de eerste om te reageren...

Laat een reactie achter
* Jouw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
* Verplichte velden