SIMPELE VEGAN BROCCOLISOEP MET KIEMEN EN HENNEP - Taj Amsterdam

SIMPELE VEGAN BROCCOLISOEP MET KIEMEN EN HENNEP

  • Geschrieben am
  • Geposted in Recipes
  • 0
SIMPELE VEGAN BROCCOLISOEP MET KIEMEN EN HENNEP

Supergroen en supergezond: een simpele vegan broccolisoep die barst van de vitaminen, mineralen én smaak. Ook in deze soep: prei, kiemgroenten, hennepzaad en eventueel een vullend (zoet of paars) aardappeltje.

KIEMGROENTEN ZIJN GEZOND

Kiemgroenten (zoals broccolikiemen, taugé, alfalfa, preikiemen en radijskiemen) zijn net ontkiemde plantjes. Ze bevatten doorgaans per calorie meer voedingsstoffen dan volwassen groenten en zijn een bron van vitaminen, mineralen en vezels. Van kiemgroenten wordt vaak gedacht dat ze gevaarlijk zijn. Dat komt omdat er E.coli of salmonella op kan zitten. Zwangere vrouwen wordt dan ook aanbevolen geen rauwe kiemgroenten te eten. Wil je alle risico’s vermijden, blancheer je kiemgroenten dan kort. Alle bacteriën zijn dood en voilà: jij hebt je healthy én veilige kiemgroenten.

HENNEPZAAD: BRON VAN EIWITTEN

Hennepzaad is een geweldige aanvulling op je voeding, vooral als je vegetarisch of veganistisch eet. Het bevat namelijk alle essentiële aminozuren die ons lichaam niet zelf kan aanmaken, en die in hun totaliteit vooral in dierlijke producten worden aangetroffen. Ook fijn: hennepzaad bevat allerlei goede stofjes en is een goede bron van omega 3-, 6- én 9- vetzuren.

Null


RECEPT: BROCCOLISOEP MET KIEMEN EN HENNEP

Ingrediënten voor 3 à 4 porties:
1 flinke broccoli, in roosjes| 1 prei (ontdaan van donkergroene stuk en in stukjes gesneden) | 3 tenen knoflook, fijngesneden |1.5 blokje groentebouillon | handvol kiemgroenten | een eetlepel hennepzaad per persoon | optioneel: 10 verse muntblaadjes | optioneel om hem iets vullender te maken: 1 grote zoete of paarse aardappel, in stukjes | peper en zout.

Dit is wat je doet:

1. Verhit olie in een soeppan en bak de prei zo’n 4 minuutjes. Voeg daarna de knoflook toe en bak nog 2 minuutjes mee.

2. Voeg de broccoli, bouillon en eventueel aardappel aan de pan toe en vul de pan met water totdat alles nét onder water staat, en er hier en daar nog wat stukjes broccoli bovenuit steken. Laat 15 tot 20 minuten koken, of totdat de aardappel gaar is.

3. Voeg eventueel de verse munt toe. Blend de soep in een blender of pureer hem met een staafmixer. Breng op smaak met peper en zout.

4. Serveer de soep met (geblancheerde) kiemgroenten en een eetlepel hennepzaad on top.


LEES OOK:


5 tips om een verstoorde hormoonbalans te herstellen. > 


Quinoa, rijst en andere granen op smaak brengen zonder bouillon? 6 tips.


Kruidige noedelsoep met paksoi en kikkerwten.

 

Check out our jewelry! Taj Amsterdam | Recycled silver | Dutch design | Handcrafted on Bali | Fair to the People & Fair to the Planet.Null

Kommentare

Sei der erste der einen Kommentar schreibt....

Schreibe einen Kommentar
* Ihre E-Mail-Adresse wird nicht veröffentlicht.
* Pflichtfelder